Publikationen (Auswahl)

  • Lüer, G., Becker, D., Lass, U., Fang, Y., Chen, G. & Wang, Z. (1998). Memory span in German and Chinese: Evidence for the phonological loop. European Psychologist, 3, 102-112.
  • Lass, U., Fang, Y., Chen, G., Becker, D. & Lüer, G. (1999). Is memory for shapes subject to language-specific effects? An experimental study of memory span in German and Chinese subjects. Zeitschrift für Sprache und Kognition, 18, 136-145.
  • Lass, U., Lüer, G., Becker, D., Fang, Y., Chen, G. & Wang, Z. (2000). Kurzeitgedächtnisleistungen deutscher und chinesischer Probanden mit verbalen und figuralen Items: zur Funktion von Phonologischer Schleife und visuell-räumlichem Notizblock. Zeitschrift für Experimentelle Psychologie, 47, 77-88.
  • Lass, U., Yang, Y., Fang, Y., Yan, S., Sun, P., Chen, G., Becker, D. & Lüer, G. (2003). Letter recognition of Germans and Chinese – similarities in attention allocation and differences in encoding. Zeitschrift für Psychologie, 211, 26-37.
  • Lüer, G., Lass, U., Yan, S. & Becker, D. (2003). Ist Chinesisch die bessere Software für unser Gehirn? Der Einfluss von Sprache auf Gedächtnisprozesse. Georgia Augusta, 2, 129-135.
  • Lass, U., Lüer, G., Becker, D., Fang, Y. & Chen, G. (2004). Encoding and retrieval components affecting memory span: articulation rate, memory search and trace redintegration. In C. Kaernbach, E. Schröger & H. Müller (Eds.), Psychophysics beyond sensation: Laws and invariants of human cognition (pp. 349-370). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Lass, U., Yan, S., Yang, Y., Chen, G., Sun, P., Becker, D., Fang, Y. & Lüer, G. (2006). Recognition of briefly exposed digits, Latin letters, and Chinese characters: Evidence for language-specific differences in encoding and rehearsal. Zeitschrift für Psychologie, 214, 24-26.
  • Yan, S., Lüer, G. & Lass, U. (2007). Kulturvergleichende Wahrnehmungs- und Kognitionsforschung. In G. Trommsdorff & H. J. Kornadt (Hrsg.), Enzyklopädie der Psychologie: Kulturvergleichende Psychologie, Band 2: Erleben und Handeln im kulturellen Kontext (S. 1-58). Göttingen: Hogrefe.
  • Lass, U., Yan, S., Chen, G., Becker, D. & Lüer, G. (2008). Position effects in encoding briefly exposed item matrices – evidence for a reading bias or merely a matter of the selection criterion? Psychological Research, 72, 641-647.