Geänderte Inhalte Alle kürzlich geänderten Inhalte in zeitlich absteigender Reihenfolge Felicia_Stich.jpg Freie Plätze Gruppensupervision Buick Forschungskolloquium Talk, Dr. Markus Grüner (University of Göttingen): "The influence of prior information on hallucinatory perceptions in healthy observers" Pädagogische Psychologie Talk, Prof. Dr. Natalia Zaretskaya (University of Graz): "The complexity of conscious visual experience: insights from bistable perception paradigms" Inducing positive involuntary mental imagery in daily life using personalized photograph stimuli Most people experience positive involuntary mental imagery (IMI) frequently in daily life; however, evidence for the importance and effects of positive IMI is largely indirect. The current study adapted a paradigm to experimentally induce positive IMI in participants’ daily lives. This could in turn provide a means to directly test positive IMI’s effects. In a within-subjects design, participants (N = 41) generated positive mental images (imagery condition) and sentences (verbal condition) from photo cues, half of which participants provided from their own living environment. Participants then recorded involuntary memories of the previously generated images or sentences in a seven-day diary, before returning to the lab and completing some measures including an involuntary memory task. In the diary, participants reported more involuntary memories from the imagery condition than from the verbal condition, and more involuntary memories from their own photos compared to the other photos. A more mixed pattern of findings was found across other tasks in the lab. The study indicates that the paradigm can be used as a means to induce positive IMI and that using photos as the basis for generating positive imagery increases the amount of IMI in daily life. Theoretical and potential clinical implications are discussed. Frisch, Lina Website_Picture_Lina.jpg images Team Dokumentation und Anleitung Betriebssystemunabhängige Verbindung zu GEMI-Terminalservern Über ein sogenanntes Remote-Gateway können Sie unabhängig vom verwendeten Betriebsystem (Windows, MacOS, Linux) und auch von außerhalb des Uni-Netzwerk eine Verbindung zu den GEMI-Remotedesktop-Terminalservern (kurz "Terminalserver" genannt) aufbauen. 2025-05-19 13_30_56-Academic Cloud Login — Mozilla Firefox Private Browsing.png Lehre-Terminalserver Für Studierende und Beschäftigte des Instituts besteht die Möglichkeit SPSS, R/R-Studio sowie weitere, u. a. lizenzpflichtige, Software über eine Remotedesktopverbindung auch auf privaten Computern und von zuhause zu nutzen. Der eigene PC muss hierzu lediglich über eine stablile Internetverbindung verfügen. In den Anleitungen unten wird der Verbindungsaufbau zum sog. Lehre-Terminalserver - auch "Teaching-Server" genannt - näher beschrieben. SCHRÖDER_Marek.jpeg Talk, Prof. Dr. Fred Hamker (TU Chemnitz): "Mechanisms of Attention implement an early Gate of Consciousness in Object Substitution Masking" Talk, Prof. Dr. Niko Busch (University of Münster): "The role of lateralized alpha oscillations in visual perception and attention" Talk, Dr. Josephine Reuther (University of Göttingen): "Masking by four dots: New evidence in the light of competing theories" Talk, Prof. Dr. Ingrid Scharlau (Uni Paderborn): "Psychologie in herausfordernden Zeiten: Was können wir im Spiegel Künstlicher Intelligenz über die Psychologie lernen?" 20 frühere Inhalte 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 405 Die nächsten 20 Inhalte